logo m tekst_Tegnebræt 1

Hvorfor bruge rekruttering?

Fremtidens HR > Rekruttering > Materiale > Rekruttering

Af Recruda, 2022. København.

Hvad er rekruttering?

Rekruttering er en fællesbetegnelse for disciplinen at tiltrække nye medarbejdere. Rekruttering er en ledelsesopgave, der har væsentlig indflydelse på virksomhedens drift og performance.

Rekruttering og rekrutteringsstrategier er afgørende for en virksomheds vækst, indfrielse af vækstmål og gode resultater på både top- og bundlinjen.

Rekruttering og kunsten at tiltrække talenter, er en kategori og evne i sig selv, og det kan være en fordel at alliere sig med brancheeksperter.

Hvad gør ekstern rekruttering?

Et eksternt rekrutteringsforløb dækker over mange ting. Det har dog tilfælles, at det omhandler nyansættelser og erhvervelse af talenter.

Brugen af ekstern rekruttering kan være anvendelig i stort set alle markeder, og på alle stillingsniveauer. En ekstern leverandør sætter sig grundigt ind i jeres virksomhed, jeres behov og hvordan det løses bedst muligt.

Et professionelt bureau har erfaringen og kompetencerne til at eksekvere for eller med jer, på de nyeste og mest effektive teknikker i rekruttering og HR, der sikrer I får et bedre og stærkere kandidatfelt.

Hvad kan ekstern rekruttering?

Identificerer og præsenterer topkandidater.

Ved at have en recruiter som samarbejdspartner, har du en leverandør der udelukkende arbejder for, at levere jer topkandidater, der allerede lever op til jeres krav og forventninger til en ny medarbejder.

Aktiverer passive målgrupper.

Statistikker fortæller, at omkring 70% af den globale arbejdskraft er passivt søgende, hvilket betyder de ikke aktivt søger efter nyt job. Det har den effekt, at de kandidater der allerede sidder i job, ikke læser jobannoncer. Et eksternt rekrutteringsforløb er eminent til at identificere og aktivere passive kandidater.

Leverer målbare resultater.

Ekstern rekruttering betaler sig. De konsekvenser der er forbundet med underbemanding, overstiger længe omkostningerne ved brugen af et eksternt rekrutteringsbureau. Er der ovenikøbet tale om en omsætningsdrivende post, bliver det rigtigt hurtigt dyrt ikke at have vedkommende ansat.

Skal vi indhente dig 3 uforpligtende tilbud?

Brug formularen, og Recruda formidler dig 3 gratis og uforpligtende tilbud på rekruttering eller andre HR ydelser. Det kræver ingen registrering, og tager mindre end 2 minutter.

Værd at vide om rekruttering.

Der findes utallige leverandører der tilbyder HR ydelser, og det kan være svært at navigerer i, hvilke der er gode. Et godt tip i udvælgelsen af leverandør, er at kigge nærmere på leverandørens referencer og erfaring med lignende opgaver.

Markedet består af mange forskellige udbydere. Nogle bureauer er flere hundrede medarbejdere, hvor andre består af en enkelt specialist. Bureauerne har forskellige kompetencer og kapaciteter, og det er derfor vigtigt, at udvælge den rette til opgaven.

70% af den globale arbejdskraft består af passive kandidater, der aldrig læser jobopslag. Det kræver derfor nytænkning, at opretholde et fast flow af kompetente og reelle kandidater.

75% af adspurgte ansættende ledere svarer, at Employer Branding gør en forskel. Det effektivt værktøj i visualiseringen af arbejdspladsen, og kan give et mere indbydende billede af virksomheden som arbejdsgiver.

Hvorfor bruge rekruttering?

Giver adgang til markedets bedste kandidater.

Rekruttering er et exceptionelt værktøj til at aktiverer de kandidater, som man sædvanligvis ikke ser i sin egen search proces.

Sparer ressourcer.

At bruge en ekstern samarbejdspartner til rekruttering er både hurtigere og mindre ressourcekrævende for jeres virksomhed. Ved at etablere et samarbejde med en samarbejdspartner, der lærer og forstår jeres forretning, sparer i både tid, penge og forøger kvaliteten af jeres kandidatfelt.

Dybdegående markedskendskab.

Når man indgår et samarbejde med en specialist, får du ikke bare en professionel recruiter, der arbejder for at erhverve jer markedets bedste kandidat, men aktiv force, der udelukkende beskæftiger sig med identificering og aktivering, af præcis den kandidattype, man leder efter. En industrispecifik headhunter forstår indgående markedstrends, arbejdsområder og lønniveauer.